Oldalak

2011. május 9.

Mc Freeze házilag

Meg lehet kövezni, de én nagyon szeretem a Mekis fagyit...cukros, mű...de néha belefér egy kis bűnözés. Régóta gondolkodom, hogyan lehetne elkészíteni házilag, pláne úgy, hogy még fagyigépem sincsen. Az interneten igen klassz gép nélkül elkészíthető vanília fagyi receptekre bukkantam, a problémám csak az volt, hogy a Bailey's-hez elhasználtam az összes habtejszínt tegnap. Így szépen elkészítettem habporból:))) Ami megnyugtató, a sűrített tej, amit hozzákevertem, nem cukrozott, a karamell öntet rajta pedig házi.

Az eredmény :)


Hozzávalók eredetileg:

  • 600 ml habtejszín
  • 400 g cukrozott sűrített tej
  • vanília

Az enyém így készült:
  • 3 csomag tejszínízű habpor
  • 450 ml tej
  • 2 csomag habfixáló
  • vanília
  • 400 g cukrozatlan sűrített tej (ALDI-s, üveges)

A habport a csomagolásnak megfelelően felvertem a habfixálóval és a tejjel, vaníliával, majd lassan hozzákevertem a sűrített tejet és betettem éjjel a fagyasztóba. Már ma reggelre szépen megfagyott. Nehézkes volt kikanalazni, viszont szobahőn hagytam 10 percet, akkor már könnyebben ment. A tetejére házi karamell krémet csurgattam, a receptet itt találod.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls