Oldalak

2011. november 18.

Ropogós müzli -Crunchy- házilag

Aki szereti a müzlit, ajánlom, készítse el, nagyon egyszerű és finom csemege. Nem csak ízletes, hanem egészségesebb és olcsóbb, mint a bolti.

Az eredeti recept szerint 20 dkg zabpehelyhez kell 1/2 dl olaj és 1 dl méz, sütést követően tetszés szerint adható hozzá aszalt gyümölcs. Mindig variálok az alaprecepten, van hogy olaj helyett margarinnal készítem, illetve a zabpehely mennyiségen is változtattam már. Most éppen 30 dkg zabpelyhet használtam fel, így is nagyon finom lett, viszont nem olyan tömény. Ha nassolni támad kedvem a délutáni órákban, legalább nem lesz olyan bűntudatom:)
Ma így készítettem el:
  • 30 dkg zabpehely
  • 10 dkg méz
  • 1/2 dl olaj (olívával még nem mertem, a jellegzetes íze miatt, viszont 5 dkg olvasztott margarinnal is finom)
  • 1 kk fahéj
Alaposan összekevertem, majd sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem 170 fokon 15 percig. Korábban próbáltam 160 fokon is, akkor 20 percig sült, mindenesetre vigyázni kell, ne égjen oda, akkor jó, ha szép aranysárga. Amikor kész lett, elmorzsolgattam a tepsiben, megvártam, míg kihűlt. Aszalt szilva, kukoricapehely, mandula, dió, napraforgómag, kókuszreszelék volt csak itthon, 1-1 marékkal tettem hozzá, végül egy nagyobb üvegbe töltöttem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls