Oldalak

2014. április 9.

Lenmaglisztes zsemlék

Hozzávalók 10 db zsemléhez:
  • 25 dkg lisztkeverék (10 dkg lenmagliszt, 10 dkg búzasikér, 5 dkg tejsavó fehérje)
  • 25 dkg BL55 liszt
  • 1/2 csomag élesztő
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 kk só
  • langyos víz (kb 4 dl-t vett fel)
  • tetejére 2 féle szezámmag


Kenyérsütőben dagasztottam a tésztát, először 2,5 dl vizet raktam hozzá, nagyon kemény volt, így kb ment hozzá még 1,5 dl. Kb 1 órát kelt a tészta, mikor zsemléket formáztam belőle, a tepsiben is hagytam még 20 percet letakarva. Megkentem langyos vízzel és úgy szórtam rá a szezámmagokat. 190 fokon 30 perc alatt megsültek :)

Ebből a mennyiségből 10 db lett, ahogy számoltam, kb 20 g fehérje és 20 g szénhidrát van egy zsemlében. A szénhidráttartalom tovább csökkenthető, ha megemeljük a lenmagliszt és búzasikér arányát, a BL55-t pedig lecsökkentjük. Természetesen 1 ek rostot (inulin, zabkorpa, almarost) adhatunk még hozzá, én elfelejtettem, késő este sütöttem tegnap, már nagyon fáradt voltam.

A húsvét ízeivel: házi sonka, torma, saláta, retek:


Sütés előtt:




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls