Oldalak

2011. december 5.

Túró rudi házilag - light

Nagyon szeretjük a túró rudit. Sokszor készítem el itthon, így legalább tudom, mi kerül bele, hiszen az a hír járja, nincs is benne túró. No meg könnyen elkészíthető diétás változatban is, legegyszerűbb, ha tortaformával próbálkozunk, sütést sem igényel, így biztos a siker! Kitűnően variálható, ha pl karamell krémmel töltjük meg és a tetejére pörkölt mogyorós csokit halmozunk, kész az isteni házi túró guru:) Én meggyes változatban készítettem el legutóbb.



Hozzávalók az eredeti túró rudihoz:

  • 500 g túró
  • 1 kis pohár tejföl
  • 5 ek cukor
  • 3 cs vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 pici citromlé
  • zselatin

Mivel én light verziót készítettem, eszerint változtattam a recepten: zsírszegény túrót, 12%-os tejfölt és xilitet használtam. Vaníliás cukor helyett vaníliakaparékot tettem hozzá, így a xilit mennyiséget is növeltem, 5 ek helyett 6 ment bele. 3 púpos teáskanál zselatint oldottam fel 1,5 dl langyos vízben, majd forralás után amikor langyosra hűlt, kevertem a túrós masszához. Kapcsos tortaformában dermedésig hűlni kell hagyni hűtőszekrényben. Utána lehet bevonni csokival, én diabetikus étcsokit olvasztottam fel gőz felett.

6 megjegyzés:

pipacs írta...

Ez isteni lehet! :)

Anonymous írta...

Kedves Hédi!
Tudod-e, hogy a diabetikus csokiban rákkeltő cukorpótló anyagok vannak? Tehát ha fontos, hogy mit eszel, akkor ezt mindenképpen hagyd ki a menüből!

Üdv
Zsuzsa

maskara írta...

Kedves Zsuzsa! Tudsz esetleg olyan csokit ajánlani, amiben természetes cukorhelyettesítők vannak?

Üdvözlettel, K. Hédi

Anonymous írta...

Megkerdezhetnem,hogy a kis pohar tejfol mennyi dekat takar?Itt kulhonban sajnos mindig pontos mennyiseg utan kell menni......
Koszonom!

maskara írta...

Szia! 175 g-os tejföl.

Anonymous írta...

Koszonom szepen!

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls