Oldalak

2012. január 16.

Ki lehet szonográfus?

Hanna lányom
Pár napja nézegettem az interneten, hol indul szonográfus tanfolyam, mert azóta érdekel, amióta 4D ultrahangon voltam pocakosan. Sajnos nem vehetek részt ilyen képzésben, mert nincs sugaras előképzettségem, hiába a biológus diploma és orvosi tanulmányok. 

Nem fogok elvégezni egy OKJ radiográfus szakmát, ami 2 éves,aztán a szonográfus +1 év. Orvos laboratóriumi és képalkotó diagnosztikai alapképzési szak (BSc) több egyetem egészségügyi karán megszerezhető (szakirányok: Orvosdiagnosztikai laboratóriumi analitika, Orvosi kutatólaboratóriumi analitika, Képalkotó diagnosztikai analitika.) Radiográfus mesterképzést a Debreceni Egyetem honlapján láttam hirdetve, viszont amikor írtam nekik, hogy mikor indul a képzés, nem tudták megmondani. BSc-re (egyenértékű a régi főiskolai képzéssel) középiskolai végzettséggel, MSc-re (egyenértékű a régi egyetemi képzéssel) diplomával lehet jelentkezni. Engem utóbbi érdekelne, mert csak 3 féléves, rövidebb, mint az OKJ-s radiográfus képzés...

Aztán tovább mentem, találtam egy ausztriai egyetemet, ahol képeznek diplomás röntgeneseket! Az igaz, nem derült ki számomra, hogy a végzettséggel vajon lehet szonográfusként dolgozni, viszont igen biztató a szak:  távoktatásos, az oktatás online angol nyelven folyik és mindössze 300 euró körüli a tandíj szemeszterenként.

A képzés pontos neve: MedTech Functional Imaging, Conventional and Ion Radiotherapy

Ma pedig olvasom a világhálón, eltörölték Ausztriában a tandíjat! Ez komolyan elgondolkodtató összehasonlítva a magyar felsőoktatással. A cikket egy másik bejegyzésben bemásolom.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

na és mire jutottál a szonográfiával?:)

Unknown írta...

Éés most? :)

Névtelen írta...

Nekem mar ketszer tevedett a szonografus uh- vizsgalaton!! A szonografus nem orvos!! Ha tudom hogy szonografus el sem mentem volna!!!

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls