Oldalak

2011. augusztus 9.

Diétás kajszi lekvár

Tegnap tököt raktam el üvegben, mert már nincs hely a fagyasztóban. Még ma felteszem a receptet fotóval, de előbb következzen a sárgabarack dzsem :) Rengeteg kajszi is termett az idén (ráadásul bio), feléből lekvár lett, a másik fele ment a cefrébe. Kíváncsi vagyok, mennyi pálinka lesz belőle, még soha nem próbáltam. Épp ideje volt:)))

A legegyszerűbb lekvár elkészítési mód, ha veszünk 3:1-ben zselésítőszert. Csak 5 percig kell rotyogtatni a gyümölcsöt, így nem vesznek el az értékes vitaminok, no meg rendkívül cukortakarékos. Egy tasak Quittin (Haas termék) 1500 g gyümölcshöz és 25 dkg cukorhoz elég. Többféle zselésítő márka van forgalomban, én a Quittint preferálom.



Ha diétás lekvárt szeretnénk készíteni, akkor az alábbi mennyiségek legyenek az irányadóak:


  • 1+1/2 tasak Quittin + 1500 g gyümölcs + 25 dkg Haas Glukonon
  • 1 tasak Quittin  + 1500 g gyümölcs + 20 dkg fruktóz (én édesebben szeretem, így 25 dkg fruktózzal készítettem)
  • 1-1+1/2 tasak Quittin + 1500 g gyümölcs + 25 dkg xilit
  • steviaval nem próbáltam, viszont érdemes vele kísérletezni. Az biztos, hogy minimum 2 tasak Quittin felhasználása szükséges 1500 g gyümölcshöz, mivel a cukornak nem csak édesítő szerepe van, hanem sűríti is a dzsemet.


Amit érdemes tudni, hogy az almának van a legmagasabb pektin tartalma, vegyes lekvárok elkészítésénél érdemes minél több almát hozzá tenni, így kevesebb zselésítőszer is elegendő.

A kajszi barack bőrét el kell távolítani, ez pedig úgy lehetséges, ha forró vízbe dobjuk, várunk egy picit, utána könnyen lehúzható. Kimagozzuk, kissé összetördeljük, majd a tasakon lévő használati útmutató szerint elkészítjük.

A titok, hogy csak egészséges, hibátlan gyümölcsöket használjunk fel, tökéletesen tiszta üvegekbe töltsük (fedőt is főzzük ki), majd száraz dunsztba rakjuk. Mindenféle tartósítószer nélkül sem romlik meg, ha helyesen járunk el!

Száraz dunszt: forró kitisztított, kifőzött üvegekbe forrón töltjük a lekvárt -az üvegek nyakáig-, rácsavarjuk a fedőket, majd ruhákba csavarba hagyjuk lassan kihűlni. Én az ágyneműtartóba szoktam tenni, jól bebugyolálva 24 órát hagyom, majd felcímkézve mehetnek a helyükre a spájzba. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls