Oldalak

2011. augusztus 13.

Diétás Raffello

Még fel sem értem a tűzhelyet, de mindig ott álltam anyu mellett, mikor főzött. Olyan 10 éves voltam, mikor először egyedül sütöttem vizes piskótát Anyák Napjára. Közel 20 éve gyűjtöm a recepteket, szakácskönyveket. Tegnap este rám tört, hogy most azonnal édességet akarok enni, elővettem a gyűjteményemet. Rögtön a kezembe akadt egy nagyszerű, pillanatok alatt elkészíthető csemege, amin persze kicsit alakítani kellett, hogy szénhidrátszegény legyen.

Eredeti recept szerint: 25 dkg túró, 20 dkg porcukor, 1 csomag kókuszreszelék, 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja.

Volt itthon 500 g-os zsírszegény túróm megbontva, így azt használtam fel. Így készült el az én diétás Raffellom.



Hozzávalók:

  • 40 dkg zsírszegény túró (76 kcal, 6,7 g CH/100g)
  • 20 dkg kókuszreszelék (604 kcal, 6 g CH/100 g)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 30 dkg cukornak megfelelő édesítő, én folyékony Steviát használtam most a 0 kcal tartalma és 0 GI miatt.

A hozzávalókat összegyúrjuk, a kókuszreszelékből hagyjunk egy kicsit, hogy meg tudjuk hempergetni benne a golyókat. Pillanatok alatt elkészül. Ha xilittel szeretnénk édesíteni, vegyük figyelembe, hogy 30 dkg esetén az + 600 kcal. Ezért ajánlom inkább a steviát ebben az esetben. Amikor olyan édességet készítek, amit nem kell sütni, a legjobb választás. Hogy mennyi felel meg 30 dkg cukornak? Én 3 kávéskanállal tettem bele, elvileg az olyan 80-100 csepp. Kóstolgatni kell közben, ne édesítsük túl, ki kell tapasztalni. 

Nekem 25 db golyó lett, így 1 db-ra vonatkoztatva 62 kcal és mindössze 1 g CH! Nagyon laktató, 3 db-nál többet nem bírtam belőle enni, pedig imádom az édességet. Mondjuk utána sósra fájt a fogam, így készítettem sós csemegét is, azt a receptet is hamarosan felteszem. Csak most pihenek egyet, mert ma is kicsit túlhajszoltam magam...de úgy látszik a kisbaba jól érzi magát odabenn, nem akar egyenlőre kibújni. Az igaz, van még 11 napom! :)))

2 megjegyzés:

Anonymous írta...

Megcsináltam, én stevia helyett mézet és agaveszirupot raktam bele (elég lett volna az agave) és a második felébe karobot is raktam, Hannának az ízlett jobban. Tényleg nagyon finom és kb. negyed óra.
marla voltam

Király Hédi írta...

Szia Marla:) Örülök, hogy ízlett, szerintem is nagyon finom és a legjobb, hogy nagyon hamar kész van.

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls