Oldalak

2011. augusztus 9.

Kovászos uborka

Tegnap voltam a piacon, vettem uborkát és kaprot is. Megőrülök a kovászos uborkáért!!! És még a nap is süt, tehát minden adott:) Nem szoktam 5 literes üvegbe rakni, mert van egy bevált receptem, ami a standard savanyúságos üvegekre vonatkozik.

Hozzávalók 4 üveghez:

  • 1 kg ubi
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor kapor
  • üvegenként 2 kávéskanál só
  • 16 szem feketebors
  • 4 babérlevél
  • víz
  • 4 szelet kenyér
  • sok napfény:)

Jó alaposan megmossuk az uborkákat, ha kell, akár körömkefével is sikálhatjuk. A végeit érdemes levágni és megnyalni, nehogy keserű legyen, mert akkor nem lesz jó. Szerencsére még nagyon friss, fiatal ubikat tudtam venni, így nem kellett levágni a végeit. Mindkét oldalon bevagdossuk (anatómiailag horizontális síkban:))) és elosztjuk 4 üvegre, majd üvegenként rakunk bele 1-1 összetördelt babérlevelet, 4-4 szem borsot, 1-1 gerezd fokhagymát (én félbe szoktam vágni), a kaprot pedig 4 felé elosztva beletuszkoljuk. (amikor már csak felmagzott kapor száraink vannak, az is jó!!!) Rakhatunk bele pár szem köménymagot is, de azt most kihagytam belőle. Mikróban felmelegítünk 1 pohár vizet (ne forrjon fel, inkább langyos legyen, vagy ha túl meleg lesz, öntsünk hozzá hideget), utána hozzáadunk 2 kávéskanál sót és jól elkeverjük, míg fel nem oldódik, majd ráöntjük az uborkákra, ha kell, még pótoljuk vízzel, hogy az üveg nyakáig érjen. Ezt játsszuk el 4-szer:) Mindegyik üveg tetejére megy 1 szelet kenyér, majd lefedjük (nem kell rácsavarni a fedőt, elég csak rátenni) és napos, meleg helyre tesszük. Az elpárolgott vizet pótolni kell, naponta nézzünk rá!

Akkor van kész, ha szép egyenletes sárgás-zöld az összes uborka, pár nap kell hozzá....csak győzzük kivárni... Levét leszűrjük, majd a kovászos uborkákkal együtt hűtőbe rakjuk. 2 hétig biztosan eláll, de általában én ezt a mennyiséget 1 nap alatt megeszem:)

Állítólag cukkinit is lehet így elkészíteni, de még nem próbáltam.

Csak süssél napocska:)))



Elkészült:




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls